Rabu, 9 Mei 2018

Selamat Mengundi


Assalamualaikum semua, ade ke yang masih sudo baca coretan di blog ayu ni.. Apa2 pun terima kasih pada yang sudi singgah di blog ayu ni.. Hari ni rasa nk sembang pasal hari mengundi pulak..

Meriah betul hari ni.. Jalan sesak macam hari raya..  Kebanyakkan tempat mengundi sesak dengan kehadiran orang ramai yang siap sedia untuk menunaikan tanggungjawab terhadap negara.

Jalan raya dihiasi dengan bendera dari pelbagai parti. Ada juga yang mengambil kesempatan menyediakan pelbagai replika objek yang menarik bagi mewakili parti masing2. Kemeriahan nya lebih terasa saat menjelang pilihanraya..

Dengar cerita malam tadi ramai yang berarak di sepanjang jalan sampai ke subuh bagi memberi sokongan terhadap parti masing2.. Ada yang berarak dengan motor mahupun kereta sambil mengibarkan bendera parti masing2. tapi jangan pulak tido sampai terlupa nk mengundi.

Tapi tak kisahlah korang dari parti mana sekali pun, jangan jadikan perbezaan parti menjadi jurang yang memisahkan silarturahim antara kita. Tetaplah bertegur sapa walaupun kita mempunyai fahaman politik yang berbeza.

Apa2 pun bagi anda keluar membuang undi tu. Jangan lupa baca bismillah.. sebelum mengundi dan tetapkanlah hati dengan pilihan yang telah dibuat. Apa pun keputusannya malam nanti, terimalah dengan hati yang terbuka.

Insyaallah.. Moga semuanya baik2 jer..  Doakanlah yang terbaik untuk negara kita.

AYU UCAPKAN SELAMAT MENGUNDI UNTUK SEMUA..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jalan- jalan ke Terengganu siri 2 (19 September 2019)

Assalamualaikum.. Terima kasih pada yang masih sudi menjengah ke blog ayu.. Lama sungguh rasanya ayu tak memuatk naik apa2 cerita dal...