Sabtu, 13 Disember 2014

LAWAK!! Apabila Si Penipu Jual Telefon Bimbit Online Pula Ditipu..



Pada masa sekarang ni membeli barangan di internet telah menjadi suatu kelaziman. Ianya memberi kemudahan untuk para penghuna yang sibuk untuk bershopping tanpa perlu pergi ke shopping complex dan mengharungi jalan yang jem..

Namun ada juga orang yang mengambil kesempatan untuk menipu dan mendapat duit melalui jalan yang mudah dengan menipu orang. Jika kita lihat di beberapa laman web jual beli barang ramai penjual yang menjual telefon bimbit dan mereka yang menipu ini akan meletak harga yang sangat murah lagi murah daripada harga kos untuk menarik pembeli.

Selalunya mereka ini tidak akan membenarkan pelanggan mereka membuat bayaran COD kerana apabila pelanggan sudah bank in mereka ini akan lesap dan menukar kepada identiti lain untuk menipu mangsa yang lain. Kisah-kisah penipuan penjual telefon bimbit secara online sudah selalu didemgari di internet dan oleh kerana itu, pelanggan sudah sedar dan lebih berhati-hati untuk membeli telefon bimbit secara online.

Ikuti sesi perbualan SMS di bawah dimana penjual yang ingin menipu pelanggan  berjaya ditipu semula.








H

Lawak!!  Kepada pembeli seharusnya perhatikan harga yang dijual, jika tidak munasabah janglah beli. Serta lihat dahulu komen2 daripada pembeli yang lain..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jalan- jalan ke Terengganu siri 2 (19 September 2019)

Assalamualaikum.. Terima kasih pada yang masih sudi menjengah ke blog ayu.. Lama sungguh rasanya ayu tak memuatk naik apa2 cerita dal...