Ahad, 12 April 2015

RASA 'AIR PAPER' BAG MAMPU BERTAHAN SEHINGGA 5 JAM

air ‘paper bag
BAGI yang mendambakan kenikmatan pelbagai rasa kopi seperti moka, kapucino dan kafe latte dengan rasa asli dan aromanya kekal selama lima jam bolehlah mencuba air ‘paper bag’.

Minuman berais yang didatangkan dengan ‘paper bag’ ini mula mencetuskan fenomena baharu apabila ia semakin popular dan mendapat tempat di hati pelanggan.

Rohana Yaacob, 36, yang berniaga minuman itu sejak awal tahun lalu, berkata, minuman itu terkenal dengan nama air ‘paper bag’ kerana ia dimasukkan ke dalam plastik dan dibungkus dengan beg kertas di sebelah luarnya.

Menurutnya, minuman itu berasal dari Thailand dan mula diminati oleh masyarakat di sempadan ini.

“Paling istimewa ais dalam air ‘paper bag’ ini tidak cair dan dapat bertahan selama lima jam.

“Malah, rasanya tetap sama kerana ais itu tidak cair,” katanya yang berniaga di pasar malam dan Pasar Tani Wakaf Bharu dan sekitar daerah ini.

Rohana berkata, selain beraneka pilihan kopi, ia juga didatangkan dengan perisa buah-buahan seperti jagung, lobak merah, timun susu dan keladi.

Katanya, ada 30 perisa untuk pilihan pelanggannya dan perisa terbaharu yang mula diminati orang ramai ialah teh hijau.

“Rasanya lebih enak kalau dicampurkan dengan susu cair, ia memberikan rasa lemak manis pada minuman itu.

“Saya menjual minuman ini dengan harga RM3 bagi sebekas plastik, manakala RM2.50 dijual di dalam plastik,” katanya yang dibantu anaknya, Nurul Damisa Mohd Rosli, 16, dan adiknya, Noraini Ismail, 22.

Sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jalan- jalan ke Terengganu siri 2 (19 September 2019)

Assalamualaikum.. Terima kasih pada yang masih sudi menjengah ke blog ayu.. Lama sungguh rasanya ayu tak memuatk naik apa2 cerita dal...