Jumaat, 26 Oktober 2018

Penemuan Rangka Manusia Di Kuaters Kerajaan Tidak Berpenghuni

Assalamualaikum.. Selamat petang,  tq sudi singgah... Tadi masa scroll facebook ternampak gambar penemuan rangka manusia yng di kongsi oleh salah seorang sahabat ayu..  Jadi ayu pun buka gambar dan baca komen kt situ.  Antara komen yng ada kt situ adalah kenyataan media yg telah dikongsikan di ruangan komen.

Ada banyak lagi komen yang sempat ayu baca dan ada yg ayu screen shot dan copy... Untuk info lanjut yang lebih detail dan sahih. . Bolehlah baca kenyataan media ni dulu..



KENYATAAN MEDIA
Ketua Polis Daerah Muar
Bertarikh: 25 Oktober 2018

KENYATAAN MEDIA BERKAITAN PENEMUAN RANGKA MANUSIA DI KUATERS KERAJAAN TIDAK BERPENGHUNI, JALAN PESTA, MUAR, JOHOR.

Muar, 25 Okt- Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar mengesahkan telah menerima panggilan dari orang awam, telah menjumpai satu rangka manusia di dalam sebuah rumah Kuarters Kerajaan di Jalan Pesta yang sudah lama tidak berpenghuni.

Sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah IPD Muar bersama Pasukan Forensik Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar telah menjalankan siasatan di tempat kejadian. Tiada sebarang ketinggalan perlakuan berunsur jenayah dijumpai.

Turut dijumpai berdekatan rangka manusia berkenaan, sekeping Kad Pengenalan yang mana, waris kepada individu berkaitan telah tampil mengesahkan Kad Pengenalan adalah milik ahli keluarganya yang telah 2 tahun hilang.

Prosedur bedah siasat akan dibuat dalam menentukan punca kematian dan pengesahan identiti si mati dalam kes ini.

Kes disiasat sebagai mati mengejut (SDR).

Sehubungan itu, pihak polis memohon kerjasama semua pihak untuk tidak menyebarkan apa jua bentuk maklumat berkaitan penemuan rangka manusia ini bagi mengelakkan sebarang spekulasi berkaitan kejadian. Tindakan yang tidak bertanggungjawab tersebut hanya boleh membangkitkan keresahan dan salah ertian dikalangan masyarakat.

ACP ZAHARUDIN BIN RASIP
Ketua Polis Daerah Muar







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jalan- jalan ke Terengganu siri 2 (19 September 2019)

Assalamualaikum.. Terima kasih pada yang masih sudi menjengah ke blog ayu.. Lama sungguh rasanya ayu tak memuatk naik apa2 cerita dal...