Rabu, 28 Mac 2018

Tambah pendapatan dengan airbnb

Assalamualaikum.. Bertemu kembali kita di blog ayu yg tk seberapa ni.. Terima kasih pada yg sudi singgah dan luangkan masa untuk baca. Zaman sekarang ni semuanya perlukan duit.

Tapi dalam kita mencari rezeki ni, kita kena juga sentiasa berdoa kepada Allah agar rezeki yg kita dapat tu halal dan berkat. Selain tu kita juga kena kreatif dalam berfikir dan menggunakan peluang dan ruang..


Kat sini ayu nk share lagi Salah 1 platform yg membolehkan kita untuk menyewa bilik dengan harga yang lebih murah. Selain dari web terkenal yang lain seperti trivago dan agoda, aibnb juga menyediakan tawaran yang menarik dengan pelbagai jenis bilik dan harga.

Di sini kebanyakkan host menyediakan bilik di kediaman mereka dan kita boleh tinggal bersama tuan rumah.. Terdapat banyak pilihan dari yang biasa hingga kediaman exclusive.. ianya juga tidak terhad kepada bilik peribadi, terdapat juga ruangan seperti homestay dan studio room. Bergantung kepada kehendak pelanggan.

Menariknya dengan airbnb ni adalah harga nya adalah lebih murah dari hotel dan juga banyak pilihan.. Jadi disebabkan kt rumah ni ada 1 bilik kosong yang jarang digunakan, why not kalau kita gunakan peluang ni untuk tambah pendapatan.

Lagipun zaman sekarang ni zaman duit.. so apa saja cara yg boleh bantu kita tambah pendapatan kita boleh buat. Asalkan ianya tidak melanggar hukum agama kita..

Untuk  korang yang ada blik kosong atau rumah yang dijadikan homestay, boleh cuba daftar dengan airbnb.. daftar percuma je u ollz..
Korang boleh klick kt link ni..

www.airbnb.com/c/cika116

Lepas klick korang sign up je jadi ahli, bukan hanya untuk sediakan bilik sewa, nk sewa bilik pun boleh.. n paling best akan dapat voucher kredit lepas daftar. Jadi kalau korang ade kesempatan nk g bercuti, boleh booking bilik melalui airbnb ni dan boleh jimat..


Next entry ayu akan share pasal bilik yang ayu daftarkan untuk airbnb..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jalan- jalan ke Terengganu siri 2 (19 September 2019)

Assalamualaikum.. Terima kasih pada yang masih sudi menjengah ke blog ayu.. Lama sungguh rasanya ayu tak memuatk naik apa2 cerita dal...