Isnin, 9 Oktober 2017

Persinggahan singkat di Masjid Ulul Albab

Assalamualaikum...
Malam ni terasa macam nk menulis pulak di blog yg dah bersarang ni.. Tetiba duk belek gambar2 dalam galery ni terpandang pulak gambar2 yang sempat di ambil masa singgah solat di Masjid Ulul Albab masa nk ke Jerteh dalam minggu lepas..

Masjid Ulul Albab merupakan Masjid Kayu Chengal yang  terletak di Seberang Jerteh, Jerteh Terengganu.. Masjid ni adalah antara masjid yang ayu suka singgah untuk solat kalau ayu nk balik kampung atau nk ke Jerteh... Seni bina Masjid ni memang cantik sangat, mengikut rekaan seni bina Melayu silam dan bercirikan Islam..


Rekaan seni bina masjid ni juga memainkan peranan penting dan menyajikan suana yang tenang dan mendamaikan... Paling best view die akan buat kita rasa tenang dan damai je. Walaupun tkde air cond, suasana dalam masjid ni tetap sejuk dan tk terasa panas..

Disebabkan seni bina die yg unik ni lah, masjid jadi tempat kegemaran untk singgah solat dan berehat sebelum teruskan perjalanan.. Nak cerita panjang2 nanti korang bosan pulak, jadi kalau korang nk tahu pasal masjid ni dengan lebih detail, boleh baca kt SINI ...

Kt bawah ni, antara gambar yg ayu sempat snap..

Tangga tu terus ke ruangan
Solat wanita..

Tandas perempuan

Ruang wuduk

Ruang solat dan tempat 
Simpan telekung

Ruang solat
Tangga nk turun ke 
Ruangan wuduk

Selfie atas tangga 
Sebelum balik 😂😂

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jalan- jalan ke Terengganu siri 2 (19 September 2019)

Assalamualaikum.. Terima kasih pada yang masih sudi menjengah ke blog ayu.. Lama sungguh rasanya ayu tak memuatk naik apa2 cerita dal...